ABOUT THE PROJECT
Din martie până în august 2015, Asociația Komunitas împreună cu studioBASAR, în parteneriat cu ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, au organizat o serie deateliere de educație urbană care au implicat șase școli din cele șase sectoare ale Bucureștiului.
Elevi ai acestor școli au luat parte la câte trei ateliere structurate în mod diferit: primul a vizat realizarea unei hărți mentale a drumului zilnic de acasă la școlă, cu scopul de a cunoaște mai bine împrejurimile zonelor în care locuiesc sau învață; cel de-al doilea atelier a constat în explorarea pe teren a acestor zone, o adevărată expediție urbană, pentru a observa, a analiza și a imagina modalități de a transforma orașul; iar cel de-al treilea și-a propus realizarea unor machete cu repere ale zonelor puse în discuție (clădiri semnificative, locuri frecventate, dar și întămplări sau experiențe care le-au atras atenția).
Școli participante:
- Școala Gimnazială Nr. 7 / sectorul 1
- Școala Gimnazială Nr. 64 „Ferdinand I” / sectorul 2
- Școala Gimnazială Nr. 88 „Mihai Viteazul” / sectorul 3
- Școala Gimnazială Nr. 79 „Academician Nicolae Teodorescu” / sectorul 4
- Școala Gimnazială Nr. 127 / sectorul 5
- Școala Gimnazială Nr. 197 / sectorul 6
Disciplina numită generic educaţie urbană a fost concepută de membrii Asociației Komunitas în decursul ultimilor cinci ani și se bazează pe elemente interdisciplinare specifice mai multor domenii: antropologie urbană, urbanism, arhitectură, activism urban şi participare publică. Educația urbană își propune să îi familiarizeze pe tineri atât cu noţiuni de bază legate de mediul construit, planificare şi proiectare urbană, protecţia patrimoniului, antropologie şi studii urbane, cât şi cu aspecte referitoare la utilizarea spaţiului public, artă publică, democraţie participativă în ceea ce priveşte dezvoltarea urbană locală, activism civic, implicare şi responsabilitate.
În viziunea Asociației Komunitas, toate aceste demersuri îi apropie pe tineri mai mult de oraşul în care locuiesc şi îi învaţă să-l perceapă în diverse moduri, să devină curioşi vizavi de istoria acestuia şi felul în care s-a dezvoltat, le stimulează dorinţa de a explora spaţiile urbane, de a analiza mecanismele vieţii sociale urbane şi de a-şi apăra sau revendica oraşul, atunci când este cazul. În urma unui astfel de proces educaţional, elevii devin cetăţeni mai conştienţi, mai implicaţi, mai activi şi mai responsabili.
Nu există încă recenzii.